Heineken doet sequels: The Date

Inmiddels draait de nieuwe internationale campagne van Heineken al een week of drie, maar desondanks vond ik hem wel het vermelden waard. The Date is een zeer kijkenswaardige commercial over een ‘held’ die zijn date meeneemt naar Chinatown en daar alles doet om zijn date te verbluffen. Zoals ik het zie lukt hem dat vrij aardig! Doe mij maar zo’n date…

The Date is een soort vervolg op The Entrance. In dat filmpje kwam de ‘held’ een restaurant binnen en moest daar eerst alerlei handjes schudden en laten zien dat hij daar helemaal thuis was. Het Heineken biertje moest nog even op zich wachten tot alle rituelen afgerond waren. The Entrance was een groot succes en werd in totaal op YouTube meer dan 5 miljoen keer bekeken.

Het verhaal

open your worldIn The Date heeft de ‘held’ een date met een Aziatisch uitziend meisje die hij meeneemt naar Chinatown. Tenminste, zo ziet het eruit. Hij laat haar een hele andere kant zien, van zichzelf, maar ook van de plaatsen waar ze komen. Hij mag in de keuken komen en helpt de koks een handje, doet een magisch trucje met een Heineken biertje en danst nog even mee met de draken. Alles om zijn date helemaal te verbluffen. Open Your World past als slogan dan ook haast perfect bij dit filmpje.

Mijn mening

Ik vind dit filmpje op de één of andere manier sympathieker dan The Entrance. Misschien omdat ik zelf een meisje ben dat graag ge-wow-d wordt op een date, misschien omdat de held op Chris Martin van Coldplay lijkt (toen hij nog wat langer haar had). Hoe dan ook, Heineken zet hier best leuk neer dat ze toch een beetje het merk van de ‘helden’ zijn, beetje klasse, origineel, verrassend.

De makers

Het idee komt van Wieden & Kennedy Amsterdam. Het filmpje werd opgenomen in Le Meridien Hotel in Piccadilly, Londen, en de Rivoli Ballroom in Londens suburb Lewisham. De jaren zestig Bollywood soundtrack, ‘Jaan Pehechaan Ho’, werd geschreven en gezongen door Mohammed Rafie. [Bron: Molblog].

Check het filmpje zeker even en laat me weten wat jij vindt van het filmpje!

Dit is een door Heineken gespondorde blogpost, een goed lezer had dat wel al gespot natuurlijk..;)

Annelies Verhelst (102 Posts)

Annelies bewijst graag dat techniek niet moeilijk hoeft te zijn en is dol op shiny nieuwe gadgets, pakjes uitpakken, boeken lezen, films en series kijken, eindeloos nerden en meer. Baas van intogadgets.nl, heeft ooit Verrassendgenoeg.nl opgericht, bijna altijd online en heeft over alles een mening. Heeft óók gewoon een vaste baan...


Author Description

Annelies bewijst graag dat techniek niet moeilijk hoeft te zijn en is dol op shiny nieuwe gadgets, pakjes uitpakken, boeken lezen, films en series kijken, eindeloos nerden en meer. Baas van intogadgets.nl, heeft ooit Verrassendgenoeg.nl opgericht, bijna altijd online en heeft over alles een mening. Heeft óók gewoon een vaste baan...

2 Responses to “Heineken doet sequels: The Date”

  1. 13/06/2011

    Benjamin Reply

    Idd, echt een leuke commercial! [url=http://www.youtube.com/watch?v=dhLF437J_Jk]’The making of'[/url] ervan is ook leuk opgezet. ‘k Moet zeggen dat ik ‘The Date’ leuker vind dan ‘The Entrance’. Dit proeft naar meer!!

  2. 04/07/2012

    Wouter Blok Reply

    Eerste keer dat ik ‘m zie, dank je! Het sympathieke zit ‘m zeker in de blikken tussen de twee, alsmede de vriendelijke begroetingen. In the entrance was het een waar gevecht om tot de Heineken te komen, langs allerhanden tegenstanders en een grote eindbaas. ;)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*