Snel afvallen voor de zomer met deze 5 gouden tips

De lente staat weer voor de deur en je wilt nog even snel afvallen. Je wilt straks weer uitblinken in je luchtige kledij, maar daar moet je nog wel even iets voor doen. Veel mensen beginnen veel te laat met afvallen, wat niet zo slim is. Je kan beter bijtijds starten zodat je daar later van kan genieten.

 Maar hoe snel kan je afvallen en waar moet je rekening mee houden? 
We gaan hieronder tips met je delen, die je hierbij helpen!

 Lees je mee?

5 tips voor snel afvallen

Hieronder hebben we 5 eenvoudige tips voor je om snel afvallen mogelijk te maken. Neem ze goed door en zorg dat je ze ook echt opvolgt.

 Zoek je meer onderbouwing over snel afvallen, dan raden we je aan om ook eens op verantwoord-afvallen.nl te kijken.

1. Minder calorieën eten dan normaal

Hoewel snel afvallen echt niet alleen maar draait om minder eten, is het wel een factor. Je zal namelijk (iets) minder moeten gaan eten dan dat je verbruikt op een dag. Normaal gesproken ligt het aantal benodigde calorieën voor vrouwen rond de 2300 en mannen 2500 kcal per dag. Ga nu niet opeens driekwart minder eten dan je normaal doet, maar neem wel 500 calorieën minder per dag.

 Ga in eerste instantie kijken wat je nu eet en drinkt per dag (aan calorieën). Schrijf het ook echt op! 

Vervolgens schrap je dingen van dat lijstje. Is het wel echt nodig dat je een toetje neemt na je eten? Kan je die gevulde koek niet beter in de koektrommel laten liggen tijdens de koffie? Vraag je om een klein stukje taart op verjaardagen? En ben je bereid die 3 glazen cola tijdens het voor de buishangen, te vervangen met water?

2. Let op gebruik van koolhydraten

Wat veel mensen wel weten maar niet doen, is het letten op koolhydraten. Toch zal je selectief moeten zijn in welke soort koolhydraten je eet (en drinkt). Met name de snelle koolhydraten (suikers) verhinderen snel afvallen behoorlijk.

 Bij snelle suikers moet je ook denken aan sappen, cola, suiker in thee of koffie, belegsoorten en nog veel meer. Het is slim om eens te kijken hoeveel suiker er zit in alles wat jij nu eet en drinkt. Maak een schema waarin je dit soort zaken gedetailleerd in beeld brengt (samen met calorieën en andere zaken). Zo’n schema maken is niet moeilijk, maar geeft je wel veel inzicht.

 Doe je dat niet, dan krijg je “ik heb maar 1 koekje of slechts maar 2 glazen frisdrank op vandaag”. Dat kan best kloppen, maar het geldt voor alles wat je eet en drinkt. En dan kan het voor veel mensen flink oplopen.

3. Drink meer water

Je kan snel afvallen heel slim in de hand werken, simpel door andere dingen te drinken. Het beste drink je de hele dag door alleen maar water. Het bevat 0 calorieën en drink je het koud val je nog sneller af. Dit heeft te maken met het thermische effect dat het veroorzaakt. Je lichaam moet het koude water opwarmen naar je eigen lichaamstemperatuur, wat meer energie kost. Het leveren van meer energie zal leiden tot meer vetverbranding.

Drink geen frisdranken (cola, fanta, sprite of andere soorten). Deze zitten bomvol met suikers. Je tikt er zo een paar weg, zonder enige moeite. Maar het helpt je in de verste verte niet met afvallen.

Thee en koffie drinken kan wel, maar haal de suiker er dan uit. Het zal even wennen zijn, maar na een tijdje merk je er niks meer van. Maar het is wel gezond en helpt tijdens het afvallen!

4. Doorbreek ongezonde gewoontes

Wil je iets veranderen aan je gewicht en snel afvallen? Dan zal je ongezonde gewoontes moeten doorbreken. Je moet kijken hoe jouw huidige leefstijl eruit ziet en er alles aan doen om gezonder te leven. Het zijn meestal kleine dingen, die vaak wel een grote impact hebben over de jaren.

Denk maar eens aan elke week dat je boodschappen doet en wat je nou echt allemaal in huis haalt. Het gaat niet om die ene keer dat je iets lekkers neemt, het gaat om het structurele aspect. Dit kan ook betekenen elke week een pak koek dat opgaat. Het lijkt niet veel, maar tikt wel aan.

Je kan het beste eten en drinken nemen dat heel dicht bij de natuur staat. Kun je de boodschappen die je haalt niet op dezelfde manier terugvinden in de natuur? Dan zijn ze niet puur en hoor je ze eigenlijk niet eens te nemen.

5. Duik de sportschool in

Het draait bij afvallen veel meer om voeding en leefstijl, dan om keihard sporten. Wat overigens niet betekent dat sporten niet bijdraagt aan een mooier figuur. Je zal door elke week naar de sportschool te gaan (en echt te sporten), sneller afvallen en mooie lijnen krijgen. Je kan hierbij verschillende doelen hebben.

Wil je vetverbranding stimuleren denk dan eens aan HIIT, of spiermassa opbouwen waarvoor je krachttraining kunt doen. Je kan ook aan je uithoudingsvermogen werken met verschillende vormen van fitness … er zijn echt tal van mogelijkheden!

Ga jij deze zomer pronken met je body?

Zorg dan dat je vandaag start met snel afvallen. Zo ben je op tijd klaar om weer te genieten van het warme weer en de prachtige stranden!

Voor meer tips kijk je op deze website.

Author Description

Schrijft en communiceert wat af in het dagelijks leven. Houdt zich verder bezig met een redelijk gezond leven, feestjes vieren en de wereld zien. Is het liefst het hele jaar op wintersport.

No Responses to “Snel afvallen voor de zomer met deze 5 gouden tips”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*