7 mentale hacks om de herfst door te komen

De gure ochtenden en avonden met af en toe nog een zachte middag doen je maar al te goed realiseren “Ja, het is herfst”. Lastig, want je wil ervan genieten, maar tegelijkertijd wil je ook niet toegeven aan het feit dat het kouder wordt, de bikinidagen aan het strand er niet meer zijn en je je mooie kleurtje van de zomer kwijtraakt. Maar niet getreurd, ik help je om mentaal de herfst door te komen!

#1  Richt je op de zonnestralen die er nog zijn
Ze zijn schaars, maar ze zijn er nog af en toe; de sterke zonnestralen in de middag. Zorg, hoe dan ook, dat je ze meepakt, no matter what. Dit gaat je helpen om je te realiseren “De herfst is zo erg nog niet”.

#2 Zie de positieve kant van de koude lucht en gure wind
Het is niet te ontkennen, de gure wind en de koude lucht. Zonder zonnetje is het niet gauw lekker zonder jas. Probeer tóch te zien waarom dit een fijn seizoen is: Je voelt je fris, je hoofdpijn verdwijnt snel, en je voelt je gauw fit als je in dit weer een rondje fietst of een stukje loopt. Verplicht jezelf echt de frisse lucht op te zoeken en zeg tegen jezelf dat je zin hebt om naar buiten te gaan. Je zult zien dat een groot gedeelte van het probleem zich in je hoofd ontwikkelt ;)

#3 Boek een weekendje weg naar de zon
Mocht het je niet genoeg helpen om jezelf te richten op de fijne kanten van dit weer, dan doe je er goed aan om een weekendje weg te boeken. Shoppen in Milan, genieten in Parijs, waarom niet? Zorg dat je het redelijk ver van tevoren boekt zodat je een paar weken kunt uitkijken naar de trip. Je zult zien dat dit je er doorheen gaat slepen. Tip; houd de weersverwachting wel goed in de gaten ;)

#4 Stel jezelf doelen voor dit seizoen
Het klinkt nogal gek om voor één seizoen doelen te stellen, maar doe dit toch. Dit helpt je om te focussen op leuke dingen. Het weer wordt minder, dus misschien is dit het juiste moment om die nieuwe (binnen)sport te proberen, je interieur om te gooien en nieuw leven in te blazen en al die leuke nieuwe recepten uit te proberen. Maak van de gelegenheid gebruik om te doen wat je al even wilde doen, wat goed past bij het seizoen. Zet ‘m op! ;)

#5 Geef jezelf redenen om weg te dromen
Aansluitend bij nr. 3; zorg ervoor dat je leuke dingen hebt om naar uit te kijken, die je doen denken aan warmte of een lekker zonnetje. Juist hierdoor geniet je ook meer van frisse lucht en je zult zien dat je positiever bent ingesteld. Kom maar op met het dagdromen over die leuke beachparty, die leuke trip, een dagje wellness of een nieuwe bikini.

herfst

#6 Zie in dat geldt: nieuw seizoen = nieuwe items shoppen
Natuurlijk, je hebt nog zat wat je kunt dragen, maar er zijn altijd dingetjes die niet meer gaan of die je niet meer hebt. Maak ervan gebruik en plan een leuk middagje of avondje shoppen in met vriendinnen. Combineer dit met typische herfst-dingen: warme chocolademelk en een dikke jas. Vier de herfst, dat maakt je vrolijk :)

#7 Focus op kleur
Ondanks dat de herfst somber voelt, is het een kleurrijk seizoen. Kijk naar de bladeren van de bomen, zie hoe de kleuren dieper worden. Focus op de kleur en weg met de sleur ;)

Welke mindset helpt jou de herfst door? Tell us!

miriamvlieg (18 Posts)


Author Description

No Responses to “7 mentale hacks om de herfst door te komen”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*