Diary: Reis door Amerika #3

Tijd voor alweer de laatste diary van mijn reis door Amerika. Ik laat jullie vandaag foto’s van de Grand Canyon, Horseshoe Bend, Monument Valley, Mesa Verde en the Great Sand Dunes zien. Mocht je deel 2 gemist hebben, die vind je hier.

Dag 15 & 16 Grand Canyon

De zon liet zich de eerste dag weinig zien, waardoor we maar een beperkt zicht hadden over de North Rim. We hebben een kleine wandeling gemaakt en toen we bij Bright Angel Point waren konden we de bliksem in de verte zien. Wel heel vet, maar je weet ook hoe laat het dan is.
De tweede dag zijn we met de camper en auto langs de Rim gaan rijden en zijn we steeds gestopt bij een aantal prachtige view points.
reis door amerikaIMG_9798

Dag 17 Horseshoe Bend & Monument Valley

Op weg naar Monument Valley zijn we gestopt bij de Horseshoe Bend in Page. En wauw! Dat is toch wel heel bijzonder. Je ziet de Colorado rivier die helemaal rondom een rots loopt. Klinkt niet echt mooi als ik het zo zeg, dus vandaar ook deze mooie foto!

We zijn eind van de middag aangekomen in Monument Valley. Eerst zag het er nog zo uit:

En vervolgens zo:

Je begrijpt dat we de rest van de dag er niet meer op uit zijn gegaan.

Dag 18 Monument Valley / Mesa Verde

We gingen op tour met een jeep onder leiding van een native. Tip voor als je ook een keer in Monument Valley bent. Het is namelijk groter dan je denkt, dus het is niet aan te raden om te lopen en bijna alle wegen zijn onverhard. Of je moet een grote en sterke auto hebben, maar ik zou je er niet aan wagen. ;) Ondanks dat ook die dag het weer niet al te best was, was het wel heel gaaf om te zien. Echt een setting voor het Wilde Westen.

reis door amerikaIMG_9902
En tja, bij de tour hoort natuurlijk ook beetje commercie. We kwamen af en toe langs een marktje waar dan opeens een paar verkopers gingen staan als wij kwamen. We kwamen ook in een traditionele hogan waar een andere native een aantal oude voorwerpen liet zien, waaronder een takkenbos die diende als haarborstel. Ze zochten een vrijwilliger met lang haar en ik had de pech dat ik het langste haar van de groep had. Resultaat?

reis door amerika

Prachtig… *kuch*

Dag 19 Mesa Verde

We waren de vorige dag al aangekomen op de camping, maar nu was het tijd om Mesa Verde zelf te zien. Ook dit park is een aanrader! Vooral bekend om de klifwoningen waar Indianen rond 1200 hebben gewoond.

Deze foto heb ik van een afstandje genomen, maar we zijn ook onder leiding van een gids in zo’n woning geweest. Erg gaaf! Daarna zijn we langs een aantal view points gegaan en een wandeling gemaakt, ook dit keer weer met prachtige uitzichten.

Ook één van m’n favoriete foto’s!

Dag 20 & 21 Great Sand Dunes / Denver

Zo’n cliché, maar de tijd is echt voorbij gevlogen. Het was alweer tijd voor het laatste national park: the Great Sand Dunes. Best wel bizar landschap, het lijkt gewoon bijna of het zand er gewoon is neergelegd.

reis door amerika

Bovenstaande foto was van dag 1 bij de Great Sand Dunes. De volgende dag hebben we ‘s ochtends nog kort gewandeld en met een sand board een poging gedaan om van de heuvels af te glijden. Daarna reden we weer terug naar Denver waar we één nacht nog op een camping hebben gestaan en één nacht in een hotel geslapen. Daarna was het toch echt tijd om terug naar Nederland te vliegen. :(

Ik vond het ontzettend gaaf en zou zo weer terug willen. Heb jij ook zo’n soort reis gemaakt? Laat het me weten en ook als je nog vragen hebt! :)

Author Description

Wordt gelukkig van schrijven en is verder gek op reizen, koken, Scandinavische interieurs, lipsticks en fashion.

No Responses to “Diary: Reis door Amerika #3”